2 Şubat 2010 Salı

Türkiye'ye gidince yenilecekler listesi

- Mantı (Kayseri mutfağında, ya günlerdir gözümün önünden mantılar geçiyo.. bazen aklıma gelince ağlıycak gibi oluyorum. cidden.. biraz kafadan tırlatık olduğumu söylemiş miydim?? halbuki öyle çok iştahım da yok bugünlerde.. en son 11 saat önce yemek yedim)

-kumpir (burda jacket potato diye birşey yapıyo bu ingilizler. konsept olarak kumpire benziyor, fırınlanmış patatesin üzerine tereyağı, peynir ve istediğin başka birşey.. bu başka birşey de ingilizlerin kahvaltı da dahil üç öğün yedikleri tatlımsı kuru fasülye; baharatlı kıyma ve meksika fasülyesi ile yapılan chili con carne ya da mayonezli ton balığı.. mideniz bulandı değil mi? bu iğrenç bulamaç odtü hocam'da yenilen kumpirin yerini tutar mı?)

-Rakı-balık (alkolle aram sıfırın altında. ilk defa geçen sene burda bi grup türk arkadaşla türk yemekleri gecesinde ilk defa ciddi anlamda rakı içtim.. sonrasında bütün yaz da rakı-balık yaptık.. özellikle de yeşil efe.. "öf rakı çok pis kokuyor, kadınlara da rakı içmek yakışmıyor" gibi gereksiz benzetmelerim ve şikayetlerim için tüm rakıcılardan özür diliyorum.. şimdi çok özledim.. bi de ümitköydeki balıkçıdaki tereyağlı pul biberli karides yanına please..)

-Baklava (insan yaşlandıkça zevkleri değişiyor mu ne? ya da uzak olup da yiyemeyeğini bilmek daha mı değerli kılıyor bazı şeyleri.. bilemedim ki. bir de gelirken arkadaşlara da getirmem gerek. geçen sene madodan bir kilo fıstıklı baklavayı piranhalar gibi 5 dakikada bitirmişlerdi. )

- kahvaltı (burda kahvaltıların tadı yok, hem de hiç.. scrambled egg, kuru fasulye, bacon ve kruvasandan kahvaltı olmaz, olabilemez..hiç bir yunan zeytini veya feta peyniri türk zeytinin ve peynirinin tadını tutamaz..)

eğer bu postu türkiyeden okuyorsanız yediğiniz her lokmanın tadını çıkarın ve şükredin. ben ki artık herşeyi yiyebilecek bir midesizliğe ulaştım; hint-çin-italyan-ingiliz hiçbirşeyi ayırt etmeden yerdim ve yiyorum; benim bile mantı kelimesini duyunca gözlerim dolmaya başlıyor..

aaah aaah annemin "yemek yapmaya üşendim, hadi mantı açalım" dediği zamanların değerini bilememişim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder