17 Ocak 2010 Pazar

Çalışma Odası Dekorasyonu



Sınavlarımın bitmiş olması, pazartesiye kadar (yarın yani) bol olmam ve yapmam gereken süreli bir şey olmaması dolayısıyla iyice sermiş durumdayım. sabahtan akşama kadar kitap okuyup, dizi ya da film izleyip, internette takılıp duruyorum. mart sonunda yeni evimize taşınacak olmak ve evdeki bazı şeylerde değişiklik yapmayı planlamam nedeniyle internette geçirdiğim vaktin çoğunu dekorasyon bloglarına/sitelerine vs bakarak geçiriyorum. bir yandan da elimin altında bir ikea kataloğu.. gerçi ank.da ikea yok ama belki bir fikir verir diye ara ara karşıtırıyorum sayfalarını..

şimdi derdim şu ki, bir şekilde mevcut evimizde ihtiyaç dahilinde alınmış ve maksimum eklektik yapıdaki çalışma odası düzenini tamamen baştan kurmak. en büyük kısıtım yeni odanın oldukça küçük olması, buna rağmen evde onlarca kitap olması. internette dolaşırken gördüm ki gösterilen örneklerdeki kitaplıklar ya milli kütüphaneyi andırır cinsten.. ya da kitaplık denen şeye 3 kitap beş çerçeve bir iki vazo ve bolca dekoratif kutu konmuş, kitaplık kitaplık olmaktan çıkmış..
işte bu post bu konuda görsel arayan kişiler için benim çektiğim sıkıntıları çekmesinler diye derlenmiş görsellerden oluşmaktadır.

bu arada da benim istediğim özellikler listesi:
1. L şeklinde, orta kısmı dikdörtgen değil de oval olan beyaz metal ayaklı ferah bir çalışma masası (dr ve benim aynı anda sırt sırta oturabilmemiz için, aksi halde ikimizin de dikkati dağılıyor, sohbet etmeye başlıyoruz)
2. büyük beyaz bir kitaplık, ama onu gerçekten de milli kütüphanedeki raf havasından çıkarmak için ne yapabilirim onu arıyorum.
3. kitaplık dışında tercihen iki katlı ve muhtemelen buzlu camdan (hatta biraz desenli olsa ne süper olur) kapıları olan konsolumsu bir şey
4. bu konsolun üzerinde bir kaç raf

şimdi gelelim görsellere:

fazla sevimli olmaya çalışmış ama bi şey eksik, sanki 80lerden kalmış gibi, değil mi??

bu kutu fikrini sevdim, ama duvar rengi??? not sure..

bu çok sevimli ama bu kitaplık değil vitrin gibi bir şey, bunun daha büyük bir versiyonu kitaplık yapılabilir ama yaklaşık 300 kitabı yerleştirince bu kadar sevimli görünmeye devam edebilir mi??

kitaplar insanın üzerine üzerine geliyor..

en uygulanabilir bu göründü şimdilik gözüme.. halen biraz dağınık görünse de biraz düzenlemeyle güzel bi şey çıkabilir sanki burdan..

bu tam türk işi bir mobilyacı tasarımı belli.. yok ben almayayım :(


bu üçünde renkler çok güzel, amaişlev???

bundan da sağdaki konsolumsu dolap fikrini ve rafları tuttum.. böyle bir şey istiyorum..


bunun böyle devasa ve dikey olanınımı yaptırsam?

bunda da asimetrik raf sıralanışını sevdim.. daha eğlenceli görünüyor

bu da nasıl bir şey istemediğim :)

bunun da tavana kadar olması enteresan ama çok mu boğucu olur acaba küçük odada???

evet kendi kendine konuşma şeklinde olan bir postun daha sonuna geldik.. kaynaklara gelince beğendiğim şeyleri genelde kaynaksız kaydetmişim ama muhtemelen:



EDIT: Enteresan bir şekilde bu bloga sık sık "çalışma odası dekorasyonu" vs diye google'dan aratanlar düşüyor. Ben maalesef Ankara'nın meşhur siteler esnafından birine kazıklanarak hayallerimden çok uzak bir modele dünya para saydım ve hala internetten dekorasyon önerilerine bakıyorum. ilk fırsatta değiştirmek var aklımda çünkü. bu arayışlarım sırasında şu iki siteye denk geldim. kamu yararına blogun ziyaretçileri ile paylaşıyorum:


1 yorum:

  1. ben de bir kitaplık tasarlamaya çalışıyorum hem de aylardır, hala en güzelini bulamamıs gibi hissediyorum, bu yüzden beklemeye devam, kitaplarm da kolilerde sıkışmaya devam edecek bi süre daha :( 2. cok şeker, yeşil duvar üstüne kutu şeklindekiler ama ne kadar işlevsel?

    YanıtlaSil