5 Kasım 2009 Perşembe

Okuyorum, Öyleyse Varım!!


Bu aralar dersler konusunda olmasa da kitap okuma konusundaki azmimden dolayı kendimle gurur duyuyorum. Hatta o kadar azimliyim ki hafta sonu waterstones'tan (buraların d&r'ı ya da dostu dilebilirim) 3 kitap daha aldım..

İlk olarak daha önce de bahsettiğim Thousand Splendid Suns'ı bitirdim.. Kesinlikle abartmadan söylüyorum, okuduğum en güzel kitaplardan biriydi.. Bu kitabı okuyana kadar Afganistan denince aklıma, Taliban, abd, savaş, yoksulluk geliyordu.. Bir de şu national geographic'teki meşhur afgan kızı fotoğrafı.. Bu tabi benim yüzeysel bakışımı gösteriyor olabilir ama orada insanların, özellikle kadınların nasıl hayatlar sürdüklerini, din kisvesi altında bir burkanın içine ya da bir evin duvarlarının arasına hapsedilmenin, kadın olarak doğarak hayata 100-0 yenik başlamanın nasıl olabileceğini sorguladım.. Orda yaşananları sanki ben yaşamışım gibi hissettim. Okuduğum hiç bi kitap beni bu kadar ağlatmamıştı (ki ben genelde biraz duygusuz hatta odunumsu olmakla suçlanırım çoğu zaman..) Kitap türkçeye de çevrilmiş, bin muhteşem güneş diye.. Mutlaka ama mutlaka okunması gerek..

Bu kitabı çok beğenince yazarın ilk kitabını da kütüphaneden bulup okudun. Kite Runner.. diğer kitap kadar olmasa da çok etkileyiciydi yine..

Şu aralar derslerin yoğunlaşması ile daha çok "bed side reading"lere sarmış durumdayım.. Yeni başladığım kitap Time Traveller's Wife.. Hatta filmini de çekmişler ve Eric Bana oynuyormuş.. Bakalım nasıl olucak... okuyup göreceğiz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder