1 Mayıs 2009 Cuma

1 Mayıs...


Yine uzun bir kütüphane mesaisi sonrası nihayet odamdayım.. Final tarihlerim belli oldu, "Allahım ben bütün bunları nasıl çalışıcam, nasıl yetiştiricem" derken disiplin abidesi arkadaşım Anna ile kendimize "highly ambitious" bir plan yaptık ve ben de bu planı tatbik etmek üzere kütüphaneye takılıyorum bir süredir.. Tek sosyalleşme olanağım da merdiven arasında yaptığım telefon görüşmeleri ve beraber kahve/yemek molası verdiğim arkadaşlarım..

Bugün kardeşimin doğumgünü.. nedense hep kendi yaşımı hesaplayıp "of ya yaşlanıyorum artık" falan diyorum da onu nedense hala küçük gibi düşünmüşüm.. bugün kutlamak için aradığımda "e sen kaç oldun şimdi" sorusuna aldığım "26 bitti" cevabına "neeeee" diye cevap vermemle etraftaki herkes bana baktı bi an..

annemlere hep kızardım küçükken.. çünkü kardeşimle her kavga ettiğimizde bana "sen ablasın, o daha küçük" derlerdi.. bu 5 yaşındayken de böyle oldu, 15 yaşındayken de.. artık bu laf mı içime işledi bilmem.. daha dün elleri ve ayaklarıyla kapılara tırmanan kardeşim bile 27 yaşına girmiş.. zaman ne kadar çabuk geçiyor.. ne zaman büyücez derken artık yaşlanmaya bile yüz tuttuk.. ne garip.. umarım 27 yaşı uğurlu gelir....

Tabi bir de bugün 1 mayıs.. henüz haberleri ayrıntılı okuma fırsatım olmadı ama yine sorunlu geçmiş.. maalesef bunu bir güç gösterisine çevirip ve inatlaşmayı sürdürdükçe hükümet, bu görüntüleri izlemeye devam edicez.. Ne tuhaf, insanlar eşit ve özgür bir ülkede yaşamak istediklerini bile dile getiremiyor bu ülkede.. aklıma geçen sene iş yerinde yaşadığımız bir olay geldi. biri 1 mayısınız kutlu olsun diyince beraber çalıştığımız insanlardan biri gayri ihtiyari "biz işçi miyiz ki" demişti.. sanki 1 mayıs sadece fabrikada çalışan işçiler için geçerli bir kavram.. biz steril ofislerimizde emeğimizi ortaya koyarak çalışmıyormuşuz gibi..

neyse tüm emekçilerin de günü kutlu olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder