12 Mart 2009 Perşembe

Leamington Spa


Aslında dünkü can sıkıntım hala devam ediyor. ama uzun zaman önce bir arkadaşıma söz vermiş olduğum ve dersler de hafiflediği için bugün benim yaşadığım şehrin çok yakınında olan bir kasabaya gittim: leamington spa. leamington üniversiteye çok yakın. otobüsle 20-25 dakikada ulaşılıyor. aslında daha önce bir kere daha gitmiştim ama o zaman geceydi ve pek bir şey anlamamıştım. yine de o zaman christmas öncesiydi, o yüzden heryer ışıl ışıldı. bugünse şansıma ing.de çok bulunmayacak bir hava vardı. pırıl pırıl bir güneş. sıcak hava.. tabi herkes güzel havayı fırsat bulup kendini dışarı atmıştı..

biz de bu fırsattan istifade sokaklarda dolandık. leamington bir yandan klasik bir ingiliz kasabası ama bir yandan da ing.nin geneline göre daha zengin bir kasaba. o yüzden heryer çok zevkli.. binalar bembeyaz pasta dilimlerini andırıyor. sokak aralarında çok sevimli publar, kafeler ve restoranlar var. şehrin adının spa olmasının nedeni ise burada kaplıca/hamam benzeri bir yerin olması.. ismi royal pump. ing. genelinde pek ünlüymüş. aslında şehrin tam ismi royal leamington spa, çünkü vakti zamanında bir ingiliz kraliçesi burada konaklamış. bu yüzden royal eklenmiş isminin başına..

kasabanın içinden bir nehir geçiyor. bu nehrin en geniş olduğu yerde kocaman bir park yapmışlar. bu parkta aldığımız italyan dondurmalarını yedik (sanırım bu dondurma sayesinde madoya ihanet etmiş oldum, çoookkk bşarılıydı..) parkta avare avare dolaşıp, bol bol güldük..

daha önce geldiğimde cafe rouge die bir fransız restoranında yemek yemiştik. bugün ise tercihmiz klasik bir ingiliz restoran/pubı oldu. burda da fish and chips yiyerek bol bol kalori aldık.

leamingtonı bu gittiğimde çok beğendim. hatta önümüzdeki sene kalacak yer araştırırken leamingtona bir şans versem mi die bile düşündüm. tek kötü yanı okula biraz uzak olması, özellikle rush hourlarda bir saate yaklaşıyormuş kampüse varış süresi ve otobüs ağı da pek iyi değil.

maalesef yanıma fotoğraf makinamı almayı unuttuğumdan internetten bulduğum iki resmi ekledim. ilk resim parka (sanırım adı royal garden idi), ikincisi ise kasabanın şık ve geniş caddesi parade'e ait..

kolajdaki resimler: wikipedia. kolaj bana ait.

2 yorum:

  1. Sevgili Ursula,
    Gezmek görmek harika bir şey. :)
    Ne güzel şeyler yemişsin yaa.. Afiyet olsun, bana da ileride yemek nasip olsun. :P
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. olsun tabii...
    her zaman beklerim :)

    YanıtlaSil