6 Mart 2009 Cuma

Ekonomi ve Karikatürler

Son bir haftam international trade üzerine bir makale yazmakla geçti. Bu sene Nobel ödülünü kazanan Krugman'ın iki çalışması üzerine odaklanan, biraz bayık, fazlasıyla zor ve stresli bir yazı oldu benim için.. aslında hazır bu konu üzerine uzun bir süredir çalışmışken Nobel ve Krugman üzerine bir yazı yazsam diye düşünmüştüm. ama karşıma bir karikatür çıktı ve ben de fikrimi değiştirdim.. Krugman yazısını bilinmeyen bir tarihe erteliyorum.

bir süredir karikatürlerle ilgileniyorum, ama özellile de ekonomi ile ilgili olanlarına.. malum içinde bulunduğumuz ortam -ekonomik anlamda- pek karışık olduğu ve ve her kargaşanın içinde biraz da mizah bulunduğu için tabi mizahçılara da bol bol malzeme çıkıyor..


işte beğendiğim karikatürlerden bazıları... Hepsi chappate'nin.. kendisi isviçre asıllı bir karikatürist.. sanırım wsj'de çizittiriyor.. üsttekini (The Nobel 2008 goes to Ms Jones) özellikle çok beğendim.. Krugman'la kafayı bu kadar bozmuşken bu nobelli karkatür pek bi komik geldi.. finansal açıdan dev sayılacak bankalar bile battıktan sonra.. hoş olmuş..

ABD'nin büyümeyi artırmak için insanları harcama yapmaya yönlendirmesini hicveden bir karikatür..


Bu da bana bizdeki Egebank, İmarbankası olaylarını hatırlattı. Finansal sistemde ahlaki çöküntü böyle oluyor işte..


Buna bir de bizim Başbakan'ı ekleyip, "ne krizi canım, kim çıkarıyor" dedirtseymiş daha iyi olabilirmiş..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder